вівторок, 11 квітня 2017 р.

Конспект уроку мистецтва у 8 класі

Урок №11
Тема: Готика у мистецтві.
Мета:
Навчальна: допомогти учням зрозуміти явище синтезу мистецтв у готичному храмі;ознайомити учнів із поняттям «готика», «григоріанський хорал»;
Розвиваюча: формувати в учнів уміння виражати власну точку зору, інтерпретувати  зміст музичних та художніх творів, використовуючи спеціальну термінологію;
Виховна: виховувати культуру слухання музики, зацікавленість музичним мистецтвом.
Музичний матеріал: К.Орф. Кантата «Карміна Бурана»(фрагмент); В.Івасюк «Мандрівний музика»;
Наочні посібники: Оксфордський університет(велика Британія), Реймський собор(Франція),Соборсв..Анни(м.Вільнюс,Литва),Собор,м.Бургос(Іспанія),Ратуша,м. Брюгге(Бельгія), химери собору Паризької Богоматері,вітражі капели Сент-Шапель, м.Париж(Франція); зразки ескіза вітража за геометричними або рослинними мотивами для вікна певної форми – круглого, прямокутного або стрілчатого(на вибір).
Обладнання:мультимедійний проектор.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
1.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання
2. МОТИВАЦІЯ  НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.Пригадайте і назвіть ознаки романського стилю.
2. Схарактеризуйте особливості середньовічних замків?
3. Поясніть, як ви розумієте поняття «синтез мистецтв у храмі».
 3.ОСНОВНА ЧАСТИНА
1)Розповідь вчителя. Розвиток мистецтва готики пов’язаний із життям міста-нового центру середньовічної культури(ХІІ-ХVІ ст.). Готичний стиль зародився у Франції. Саме тут був зведений перший готичний собор Нотр –Дам де Парі (собор Паризької Богоматері).Поступово новий стиль витіснив свого попередника – романський стиль, і поширився Західною, Центральною і частково Східною Європою, відображаючи панівний християнський світогляд. Готичні ознаки найяскравіше виявилися в сакральній архітектурі. Набуло поширення і світське будівництво(ратуші. Університети. Палаци).
Готичний собор –це зразок синтезу архітектури, скульптури й живопису. У соборі і на площі перед ним відбувалися всі найважливіші події в житті міста. Високі, стрімкі конструкції ніби ринуть у небо, долаючи силу земного тяжіння. Замість куполів дах прикрашають високі ажурні вежі зі шпилями. На фасаді зазвичай розміщене вікно: у Франції-круглої форми, з поетичною назвою роза. У Німеччині та інших країнах-стрілчасте. Видовжені вікна, загострені арки, вигадливий декор створюють враження казкового кам’яного мережива.
Фотоілюстрація будівель.(дод.1)

Реймський собор, Франція



Собор св..Анни,м.Вільнюс,Литва

Собор,м.Бургос, Іспанія

Оксфордський університет, Велика Британія


Учитель. Фасади, портал і інтер’єри соборів щедро декорували скульптурами святих,ангелів, королів, а також фігурами різних химер, які відображають людські вади.


Учитель. Нова каркасна конструкція склепінь, хрестоподібні чи зірчасті зводи створювали динамічну єдність внутрішнього простору споруди. В інтер’єрі готичного храму ми не побачимо фресок чи мозаїк. Їх замінюють вітражі – картини з різнокольорового скла. Проникаючи крізь скло, сонячні промені забарвлюють храм у фантастичні кольори-так створюється неповторна, іноді містична гра світла.
Вітражі капели Сент-Шапель, м.Париж,Франція.
Найпоширеніші кольори скла-червоний, яскраво-синій і жовтий. (дод.2)
2)Творча робота. Створити ескіз вітража за геометричними або рослинними мотивами для вікна певної форми – круглого, прямокутного або стрілчастого (на вибір) (графітні і кольорові олівці, фломастери).
3)Слухання музики. К.Орф. Кантата «Карміна Бурана»(фрагмент).(дод.3)
Німецький композитор Карл Орф створив сценічну кантату «Карміна Бурана» за мотивами віршів середньовічних поетів з рукописної баварської збірки.
4)Виконання пісні. Мандрівний музика. Музика і слова В.Івасюка.(дод.4)
4.Узагальнення.
·        Що нового ви дізнались на уроці?
·        Опишіть тематику готичних вітражів. Які основні кольори в них переважають?

5.Домашнє завдання. Дослідіть самостійно, у яких літературних і музичних творах, кінофільмах і мультфільмах «персонажем» є перший готичний собор Європи- Нотр-Дам де Парі.

3 коментарі: